4.CHOVÁNÍ FIRMY NA DOK. KONKURENČNÍM TRHU,
I. Charakteristika dok. konkurence
Žádný výrobce nemůže ovlivniti tržní cenu, vstup na trh je zcela volný => mnoho malých firem, vyrábí se jediný – homogenní produkt. individuální poptávková křivka (po produktech jedné firmy) je vodorovná – dokonale elastická,tržní poptávka klesá s růstem ceny.
Dokonalý konkurent tak může prodat libovolné množství Q svého výrobku za pevně stanovenou cenu P => taková situace nikdy nenastane
II. Nabídka, bod uzavření fy a bod zvratu – viz ot. 3
III. Rovnováha firmy & rovnováha odvětví – viz ot. 3
IV. Tržní rovnováha & efektivnost
Trh je v rovnováze, je-li v rovnováze spotřebitel (MU = P) i výrobce (MC = P), tedy pokud MC = MU, jiné stavy na trhu jsou neefektivní:
1)P=MCMC …. firma není v rovnováze, zvýšením výroby zvýší svůj zisk