Parazitování na pověsti jiného soutěžitele
Je využívání pověsti podniků, výrobků nebo služeb jiného podnikatele s cílem získat prospěch, kterého by jinak nedosáhl.
Nejčastějším případem je připodobňování se v reklamě, např. textem (náš výrobek je přinejmenším tak dobrý jako výrobek firmy X) – i kdyby se jednalo o tvrzení pravdivé, je nepřípustné. Kdyby např. zkouška prokázala nepravdivost, šlo by současně o klamavou reklamu.
Vyvolávání nebezpečí záměny
Podstata tohoto typu nekalé soutěže spočívá v užití obchodního jména jiného soutěžitele (jméno, název, pod kterým podnikatel činí právní úkony v obchodně závazkových vztazích) nebo v ochranném označení jeho zboží, dále v napodobení cizích výrobků, pokud jsou tato jednání způsobilá vyvolat nebezpečí záměny s podnikem nebo zbožím jiného soutěžitele.
Podplácení
Je jednání soutěžitele, kterým osobě, jež je členem statutárního orgánu jiného soutěžitele nebo je k němu v pracovním či obdobním poměru, nabídne, slíbí nebo přímo poskytne nějaký prospěch s tím, aby jejím prostřednictvím určitým jednáním na úkor jiných soutěžitelů získal pro sebe nebo jiného neoprávněnou výhodu.
Podplácení je kromě § 49 Obch. Zákoníku právně upraveno i v § 160 – 163 trestního zákona (použití trestního zákona lze uplatnit jen proti FO)