Jak postupuje dominantní firma, pokud chce maximalizovat zisk v případě, že disponuje zdokonaleným výrobkem a nebo jedinečným výrobkem?
V případě výrobkové inovace se rozlišuje, zda výrobek přichází na trh jako zdokonalený a má substituty, nebo jako úplně nový. U zdokonaleného výrobku musí jeho cena zohledňovat cenu výrobků dosud užívaných k uspokojování dané potřeby. Tyto výrobky si onu schopnost uchovávají i nadále, proto bývá postup označován jako metoda imitace. Zcela jiná situace nastane, přichází-li výrobek na trh jako jedinečný. Firmě se tak otevírá široký prostor promítnutí jedinečnosti výrobku do vysoké ziskovosti, příp. postupným zaváděním výrobku na trh při využívání vztahu mezi cenou a množstvím. Cena výrobku klesá po poptávkové křivce, až se ustálí na úrovni odpovídající množství vyráběné produkce při rovnosti MR = MC. Jedinečnost výrobku nemusí být promítnuta přímo do ziskové strategie. Výrobek, jenž je nositelem jedinečných vlastností, je jedním z nejdokonalejších nástrojů získávání nových trhů. V tomto případě je jedinečnost výrobku nástrojem strategie proniknutí na trh.