oligopol
oligopol několik málo firem dodávajících na trh rozhodující část produkce, konkurence jen v omezené míře
tržní segmentace poptávka je tvořena subjekty odlišujícími se koupěschopností i úrovní požadavků na výrobek, proto je možno dosahovat vyšší ziskovosti výrobou různých provedení výrobku v různých cen hladinách, trh se poté rozpadá na luxusní, středně náročný a masový (nebo ještě jemněji)
inovace – technologická = již zavedený výrobek se vyrábí pomocí techniky či technologie nové kvality
– výrobková = nový výrobek (je také více variant)
protimonopolní regulace přítomna téměř ve všech vyspělých ekonomikách ve formě úřadu na ochranu hosp. soutěže, hledá nástroje jak usměrnit monopol (který je úplně neodstranitelný) do přijatelného postavení, nástroji jsou: 1. zákonné normy, 2.daňová politika, 3. vstup státu do podnikání, 4. využívání tržního prostř. k regulaci
rovnováha firmy situace, za které firma dosahuje maximálního zisku, vztah mezi D a MC (S)