Pro I platí
Pro I platí – čím je P nižší, tím menší množství peněz je domácnost nucena držet k nákupu statků a služeb- dodatečné úspory – možnost je půjčovat nebo využít k nákupu CP. Rostoucí D po CP vyvolá růst jejich tržní P – pokles úrokové míry- impuls stimulující investiční výdaje firem – roste poptávané množství statků a služeb = Keynesův efekt úrokových měr
Změna C, I, E vyvolá posun křivky.
=> růst agregátní poptávky hraje z hlediska krátkodobého určitou roli při ovlivnění výše produktu. Z hlediska dlouhodobého je tento vliv potlačen. (AS je vertikála, proto AD má dlouhodobě vliv pouze na P, nikoli na výkon)
2. Strmost křivky AD
– zvyšující se strmost křivky AD znamená snižování vlivu změny cen na změny úrovně poptávaného množství výstupu.
– Křivka AD vyjadřuje, jaké množství HDP je v daném období nakupováno, v závislosti na cenách
– AD závisí jak na výši důchodu, tak na cenové hladině, úvěrových podmínkách, státní hospodářské politice, očekávání budoucího vývoje,…