4. Substituční konkurence
V případě že v nedokonalé konkurenci využiji výhodu a stanovím si vysokou cenu, naskytuje se nebezpečí, že do odvětví vstoupí výrobci, kteří si vstup do odvětví z důvodu vyšších výr.nákladů nemohli dovolit. Vzniká tak pravděpodobnost, že se objeví na trhu substituty-jiné statky, uspokojující stávající potřeby za nižší cenu.
5.10 Firma v dokonalé konkurenci
– v odvětví působí velký počet prodávajících a kupujících, z nichž žádný není schopen ovlivnit cenu
– existuje volný vstup do odvětví, neexistují zde ani žádné překážky pro odchod z odvětví
– všechny produkty nabízené a poptávané v odvětví jsou homogenní-stejnorodé
– všichni výrobci a spotřebitelé mají dokonalé informace o statcích a jejich cenách
asymetrická informovanost se vyskytuje tehdy, když jedna strana trhu je o statku více informovaná než druhá