(5.57) Monopolisticky konkurenční firma s ek.ziskem (krátké období)
d = klesající doprava, sklon je mírnější oproti d Monopolu, citlivá i na malé změny
MR=MC
B = cena maximalizující zisk
– ostatní rivalové fy následují, tudíž fy dominantní má eki.zisk pouze v kr.období
(5.58) Monopolisticky konkurenční firma s nulovým ek.ziskem (dlouhé období)
MC=MR
A = cena maximalizující zisk = bod vyrovnání
– tržní nabídka se zvýšila při nezměněné poptávce, tudíž vede k poklesu tržní ceny
– firma dosahuje pouze normálního zisku (ek.zisk z důvodu konkurence zmizel)
V případě že by fy dané odvětví opustila díky tvrdé konkurenci, snížila by se tržní nabídka a při dané tržní poptávce by se tak vytvořil prostor pro zvýšení ceny. Situace by měla tendenci vyvíjet se směrem k bodu vyrovnání.