otázky trhu:
otázky trhu: co směnit (vývoj spol.), jak, komu? typizace: hledisko věcné (historické, územní) lokální / národní / světový (kontinentální);
ochrana – cla, kvóty (protekcionismus), autarktní eko – uzavřená
hl. kvantitativní – dílčí / agregátní
kvalitativní – trh výr. faktorů / peněžní / trh výsledných produktů
ELEMENTY TRHU – NABÍDKA, POPTÁVKA, CENA, FUNKCE, KŘIVKY
poptávka – úhrn produktů, které jsou kupující ochotni a schopni při daných cenách koupit (Demand)
efektivní koupěschopná poptávka – …schopni koupit
strana poptávky – subjekty které poptávají; agregátní / individuální / dílčí vlivy: cena, důchody, populace, ceny spřízněných statků (subs. a kompl.), čas, vkus, přír. a klimatické podmínky, zp. prodeje