1.) sestavení podnikatelského plánu (záměru)
– záměr – předpokladem činnosti podniku z časového a věcného hlediska odpovídající na otázku „co, jak, kde a s jakými zdroji a v jakých časových intervalech budou vyrábět resp. Poskytovat služby“
– účel:
o pro předpověď budoucího růstu firmy
o přehled plánovaných aktivit (portfolio firmy) a zdrojích k jejich dosažení
o přehled o podmínkách (prostorových, pracovních, technických, materiálních, logistických..) uskutečnění těchto aktivit
o pro potřeby získání cizího kapitálu
– co by měl podnikatelský projekt obsahovat?
o Základní identifikační údaje („firm“, sídlo, provozovny, kontaktní osoby, předmět podnikání, předpokládané datum zahájení..)
o Cíle podnikání a struktura portfolia (popis produktů a jejich předpokládaný podíl na tvorbě předpokládaných tržeb)
o Organizační struktura firmy (schéma struktury řízení, řídící orgány, včetně kompetencí, práv a povinností; předpokládaný počet zaměstnanců, předpokládaná kvalifikační struktura, definování požadavků na jednotlivá pracovní místa a mzdové finanční náklady )