136. Co je nákupní marketingový mix a jaký má význam?
Nákupní marketingový mix je základem strategického projektování, jeho dekompozice na dílčí operace je základem plánování konkrétních činností, zajišťujících splnění dlouhodobých strategických cílů podniku.
Prvky: 1. informační a komunikační nákupní mix (získávání a využívání informací o dodavatelích má vést k dokonalé znalosti dodavatelů, rozhodování o dodavatelích, komunikace s dodavateli při uzavírání smluv, při dodávkách), 2. výrobkový mix a mix služeb (rozhodování o kvalitativních parametrech nakupovaných statků a služeb, o struktuře podnikového sortimentního standardu skladovaných zásob), 3. cenový a kontraktační mix (rozhodování nákupních cenách, o způsobu objednávání dodávek, o uzavírání smluv), 4. logistický mix (rozhodování o dodávkových cestách, o velikosti dodávek, o lhůtách uskutečnění dodávek, o řešení poruch v dodávkách, o dopravě a způsobu manipulace, o balení, o kvalitativním a kvantitativním přejímání dodávek, o reklamacích, o uskladnění atd. ).
Určitá kombinace nástrojů marketingového nákupního mixu a operací představuje strategický projekt – plán.
o