2) Etapa rozšiřování
– ustálení výrobku po funkční a vzhledové stránce
– prudký růst jeho odbytu, cena se poněkud snižuje, obvykle začínají klesat i náklady na propagaci
3) Etapa ustálení
– další růst odbytu, meziroční přírůstky však již nejsou tak vysoké jako ve stadiu předcházejícím
– růst odbytu je podmíněn zvyšováním nákladů na propagaci a uváděním na trh nově vyvinutých variant, modelů a modifikací základního výrobku
4) Etapa ústupu
– odbyt výrobku začíná prudce klesat
– uměné prodlužování období
– cena klesá
Organizace marketingu v podniku
Při vytváření vnitropodnikové organizace jde o vymezení pravomoci a odpovědnosti útvarů a pracovníků, kteří vykonávají jednotlivé marketingové aktivity. Z počátku jsou marketingovými aktivitami zpravidla pověřeni pracovníci obchodního útvaru. Po určité době může dojít k vytvoření zvláštního marketingového útvaru řízeného ředitelem či náměstkem pro marketing, který je v podnikové hierarchii zařazen do vrcholového vedení podniku.