3. plánování cílů
– kterých má být v oblasti prodeje dosaženo. Jde o strategické a taktické cíle. Vychází ze základních cílů existence podniku, odbytu, formulují se objemy, segmenty, údaje o našem podílu na trhu ( za každý výrobek).
– znalost plánu umožňuje použití marketingového mixu 4P.
– oblast výrobků – stupeň inovace, zařazování nových výrobků, stávajících výrobků – změny, balení, barevnosti, rozšíříme-li servis, úprava garančních podmínek a záruk
– oblast cen – realizace finančních prostředků (náklady + přirážky), způsob stanovení ceny, orientace na prestižní ceny, na co nejnižší ceny, skupiny s nižšími příjmy, splatnost
4. plánování marketingového mixu
– znalost cílů umožňuje, aby byl v následujícím kroku rozpracován detailní plán použití jednotlivých nástrojů marketingového mixu ( též nazýván „4P“). Marketingový mix zahrnuje tyto oblasti:
• výrobky,
• ceny,
• propagaci,
• distribuci.