3. scénáře a jejich alternativy jako metody řešení krize
oblast – krizový management – preventivní scénáře a scénáře řešící krizi
– vychází z nastavených systémů řízení procesů, které specifikují i nástroje podniku v případě vzniklé krize
– systém certifikované jakosti a řízení procesu = ISO, TQM
ISO
– nejčastěji využívaný systém řízení procesů
– založen na:
o na přesném popisu – na personálním a jiném zajištění, rozdělení kompetencí a odpovědnosti i způsob jak předcházet a zejména řešit vzniklé krizové situace (krize = neshoda)
v příručce jakosti – popsané všechny procesy
o metodice hodnocení – metodika měřitelnosti stanovených procesů jako základní scénář prevence krizí
o nastavení systémů kontroly – co do pravidelnosti, obsahu, vzájemné provázanosti a odpovědnosti
controling – průběžné sledování plnění cílů
kontrola – až na konci kontrolingu
– škodovka, telekom, banky……
– ISO 9000
– ISO 14 000 – environmentální management – životního prostředí