3. Vyjasnění konkurenční pozice.
3. Vyjasnění konkurenční pozice. 4. Vize podniku (představa budoucího stavu podniku). 5. Stanovení alternativ soustavy strategických cílů. 6. Určení celkové strategie rozvoje podniku a dílčích strategií (výběr podnikatelských strategií pro jednotlivé skupiny výrobků, scénáře těchto podnikatelských strategií, podnikatelské záměry – inovační akce (projekty), finanční strategie a další dílčí strategie). 7. Realizace strategie. 8. Strategická kontrola, adaptační procesy (podle změny podmínek).
Případné opakování uvedených fází. Strategické řízení je organický celek uvedených fází, který se neustále vyvíjí a zpřesňuje. Přitom dochází k překrývání fází tohoto procesu podle tvůrčího rozhodování vedení podniku v konkrétních podmínkách.
78. Co zahrnuje vize podniku, stanovení soustavy strategických cílů, určení celkové strategie rozvoje podniku a dílčích strategií?
Vize podniku (představa budoucího stavu podniku, poslání, mise) sjednocuje zájmy podniku, zaměstnanců, zákazníků, dodavatelů, státu i dalších subjektů podnikatelského okolí. Musí vyjadřovat osobní hluboké přesvědčení podnikatele o žádoucím stavu, o který je třeba usilovat a uniknout svým konkurentům v časové soutěži. Musí obsahovat zásadní změnu dosavadního stavu, vnášet do podniku dynamiku, objevit konkurenční „arénu“ s potenciálem pro hospodářský úspěch podniku.