90. Vysvětlete pojem „Marketing-Mix“ a jeho význam. Vysvětlete prodej a hlavní činnosti s ním spojené.
„Marketing-Mix“ je cílevědomá kombinace jednotlivých marketingových nástrojů k zjištění odbytu, která má umožnit podniku dosáhnout marketingových cílů na cílovém trhu optimální strategií a optimální taktikou. Má klíčové postavení. Roztřídění jednotlivých nástrojů marketingu do čtyř faktorů marketingového mixu (čtyři P):Výrobek – Product, Cena – Price, Distribuční cesty (místo) – Place, Komunikace mezi zákazníky a podnikem (propagace) – Promotion. Když všechny prvky mark. mixu plně fungují, dostaví se plný prodejní úspěch.
Stanovení strategie, metod, forem PRODEJE tvoří významnou součást marketingového mixu. Prodej výrobků se musí řídit platnými zákonnými úpravami, především obchodním zákoníkem, celními a devizovými zákony, vyhláškami a předpisy, sociálními a etickými normami. Hlavní činnosti spojené s prodejem: 1. tvorba strategie a plánování prodeje, 2. příjem zakázek a zakázkové řízení, 3. kontakty se zákazníky, 4. analýza prodeje, 5. fyzická distribuce, 6. řízení zásob hotových výrobků a jejich skladování, 7. balení a adjustace, 8. předání příkazu k fakturaci.
91. Vysvětlete nejdůležitější faktory úspěchu v uplatnění marketingu v malých podnicích.
1. Marketingové znalosti jsou k dispozici zaměstnancům – jak vrcholovým vedoucím, tak řadovým pracovníkům. 2. Marketing se považuje za rozhodující pro činnost celého podniku. V méně úspěšných firmách se marketing přenechává pouze pracovníkům marketingového útvaru.