Cílený marketing
= firma uznává, že zákazníci jsou velmi odlišní ve svých potřebách, příjmech a zájmech, snaží se proto oslovit jen určitou část zákazníků = hledá tzv. segment (významná skupina zákazníků) a orientuje na něj svůj marketingový mix.
Dělíme na:
• Koncentrovaný marketing – specializace na jeden či několik málo segmentů (vytvoří se jeden specielní marketingový mix)
• Diferencovaný marketing – výběr všech významných segmentů, pro každý z těchto segmentů vytváří specielní marketingový mix.
Cílený marketing obsahuje 3. základní etapy:
1. segmentace trhu (pro koho vyrábět)
2. tržní zacílení (na který trh se máme zaměřit)
3. tržní umístění (volba prostředků pro získání zákazníků)
1. Segmentace trhu
Segmentace je nalezení skupin zákazníků – segment, kteří mají své specifické požadavky na určitou skupinu výrobků. Zákazníci jsou vnitřně homogenní a mezi sebou co nejvíce heterogenní.