Manažerské funkce I.
(Plánování včetně anylýzy SWOT, organizování, rozhodování)
Plánování
– je proces stanovení cílů řízené činnosti a vhodných cest a prostředků k jejich dosažení ve stanoveném čase.
Postup tvorby plánu:
1) Stanovení cílů
2) Vymezení cesty jejich dosažení (varianty)
3) Jednu variantu zvolím = to je plán.
Plány můžeme členit z řady hledisek. Nejčastější je členění dle času:
Strategické plány (dlouhodobé) 5 a více let
Taktické plány (střednědobé) do 4 let
Operativní plány (krátkodobé) 1-2 roky
Stanovení cílů firmy by se mohlo jevit jako snadná a průhledná záležitost, opak je však pravdou. Ve firmě existují rozličné zájmy rozličných skupin, ať již interních nebo externích. Střet zájmů je prakticky zákonitý a patří k umění managementu, tyto rozličné zájmy skloubit natolik, aby napomohli rozvoji firmy a jejímu rozkvětu.