Nástroje podpory prodeje spotřebitelům:
Vzorky (vzorky výrobků poskytované zdarma poštou, ochutnávky)
Kupony (poukázka, která umožňuje při nákupu vytypovaného výrobku získat určitou výhodu kupujícím; cílem je opětné zakoupení)
Cenové stimuly (př. 3 výrobky za cenu 2 v balení)
Prémie (př. Vkládání drobných předmětů do obalů se zbožím)
Vystavení zboží u pokladny (má silný vliv na kupní chování kupujícího)
Soutěže (uskutečňují se přímo v obchodě a zákazníci po úspěšných odpovědích na různé otázky mohou získat hodnotné ceny)
Loterie (slosování o ceny)
Dárky
Věrnostní prémie (peněžité či nepeněžité odměny, které získá klient firmy, který pravidelně využívá jejich služeb nebo výrobků)
Cíle podpory distribuční sítě:
– stimulace prodeje v maloobchodní síti
– ovlivňování výše zásob
– rozšiřování distribuce výrobku do nových oblastí
– vytváření vysoké míry spokojenosti při prodeji výrobku u prodejce
Nástroje podpory prodeje v distribuční síti:
• Společná reklama (spolupráce maloobchodníka a výrobce na reklamě)
• Obchodní slevy (pro odběratele při nákupu většího množství zboží)
• Veletrhy a výstavy (předvedení výrobku, poskytnutí max. informací, odpovědi na otázky, porovnání s konkurencí)