e) Přímý marketing
– teleshopping
– různé zásilkové katalogy
(Quelle, Knižní klub,…)
– elektronické obchodování prostřednictvím internetu
(nejde jen o nákup zboží, ale také služeb – nákup nebo rezervace letenek, vstupenek, hotelů, on-line vzdělávání,…)
4. Distribuční cesty (DC)
Volba optimální cesty produktu k zákazníkovi je velmi důležitá součást MM.
Distribuční (prodejní) cesta je souhrn všech prostředníků, kteří zajišťují tok zboží od výrobce k zákazníkovi.
DC dělíme na :
– přímé – výrobce dodává zboží přímo zákazníkovi bez dalších zprostředkovatelů (např.: zásilkové služby, podnikové prodejny)
– nepřímé – v praxi častější, výrobce využije jako zprostředkovatele jeden mezičlánek (př. maloobchod) = jednoúrovňová
distribuční cesta nebo dva články (př. velkoobchod a maloobchod) = dvouúrovňová distribuční cesta