Logistika
Pojem
L= vědní obor, který se zabývá u obchodních vztahů:
a) fyzickým tokem zboží – od dodavatele k odběrateli
b) informačním tokem zboží – v písemné i ústní podobě
Cíl L je racionalizovat tyto toky tak, aby celý proces od výběru dodavatele po převzetí dodávky a jejího zaplacení probíhal co
nejefektivněji a zatížil tedy firmu co nejmenšími náklady.
Průběh zásobování celý průběh zásobování se skládá z několika dílčích kroků. L se je snaží optimalizovat tzv. dílčí logistiky
1. Vybrali jsme dodavatele uzavřeme smlouvu, a to buď:
– ústně (u malých obchodů a známých dodavatelů) nebo
– písemně, a to buď:
– formou objednávky (dodavatel objednáv. buď ústně či písemně potvrdí či uzavře smlouvu konkludentním jednáním, dodá zboží
– písemnou smlouvou (u větších kontraktů, u rizikových obchodů, tam, kde jsou nutná další důležitá ujednání – termíny, sankce)