Výhody:
– podnikat mohou i finančně slabší odběratelé
– snížení podnikatelského rizika
– dodavatel může rozšířit a řídit větší počet provozních jednotek (zvýšení tržního podílu)
– velmi silná motivace odběratelů (zájem o co nejvyšší prodej a efektivní hospodaření)
2. Horizontální marketingový systém – základem je spojení dvou nebo více podniků na stejné logistické úrovni (velkoobchod, maloobchod); cílem je zvýšit přitažlivost prodejního místa a prodeje zboží a snížit náklady.
Druhy:
Nákupní centra – organizovaná centra většinou na okraji velkých měst, snadno dostupná dopravou
Distribučních center – velké skladové areály na úrovni velkoobchodu (výhodou je větši příležitost pro nákupy ze strany maloobchodu, zvyšuje obrat každého skladu a snižuje provozní náklady)
Reklama
Reklama je placená forma neosobní, masové komunikace.