Funkce prodejních cest:
= všechny funkce vyplňují prostor mezi výrobcem a zákazníkem, jsou nezbytné
obchodní – nákup zboží od různých výrobců, prodej, rizika, vyhodnocení kvality, ceny výrobků, projednávání nákupu
– zabývá se i hospodářskou logistikou = disciplína zabývající se řízením toku materiálu v čase a prostoru v komplexu se souvisejícími toky informací; cílem je minimalizovat náklady spojené s činností a současně uspokojit požadavky trhu
logická – zahrnuje činnosti potřebné k zajištění fyzické distribuce výrobků od výrobce ke spotřebiteli (především dopravu výrobku od výrobce, přizpůsobování zboží přání zákazníků v kompletaci zboží, dohotovování a montáž výrobků a speciální balení)
podpůrné – pomáhají zjednodušit a usnadnit pohyb zboží od výrobce ke spotřebiteli, mezičlánek se často podílí na finanční pomoci (výrobci, zákazníkům) prostřednictvím obchodního úvěru, získává důležité informace
Intenzita prodeje
= přání a potřeby zákazníků, charakter, vlastnosti a image výrobků určují tzv. intenzitu prodeje – znamená počet jednotlivých samostatných článků na prodejní cestě
intenzivní prodej – snaha prodávat výrobek v největším možném počtu prodejních jednotek a zapojení co největšího počtu článků do prodeje (zboží každodenní potřeby a impulzivní, distribuce takového zboží je intenzivní, kupující nevynakládá zvláštní náamhu na koupi takového výrobku)