Nástroje Marketingového mixu
(distribuce, stimulování prodeje: reklama, publicita, podpora prodeje)
Distribuce výrobků
= přesun zboží od výrobce ke kupujícímu, tzn. Zboží se dostává ke kupujícímu prostřednictvím tzv. prodejních cest.
Prodejní cesta
– je souhrn prostředníků a zprostředkovatelských článků, jejichž prostřednictvím přechází zboží od výrobce ke kupujícímu
– umožňuje plynulý fyzický tok zboží, jeho vlastnických práv, informací, stimulování prodeje a plateb za zboží
– přetváří výrobní sortiment na sortiment obchodní
– zařazení prostředníků a zprostředkovatelů do prodejní cesty nezvyšuje náklady, je to spojení výhodné a vyplývá ze společenské dělby práce
– mohou být přímé nebo nepřímé, tzn. Že zahrnují jeden nebo několik mezičlánků
– zvolená prodejní cesta významně ovlivňuje skutečnost, kde se bude výrobek prodávat, ovlivňuje cenu, volbu stimulačního mixu, řešení služeb, obalu výrobku