BCG analýza je znázorněna v matici. Jednotlivé výrobky můžeme pojmenovat následovně:
• „hvězdy“ jsou výrobky s vysokým tempem růstu a velkým podílem na trhu (silní karty pro budoucnost = zisk), firma však v současnosti musí vynakládat na jejich postavení na trhu obrovské finanční prostředky
• „peněžní krávy“ jsou výrobky s vysokým podílem na trhu, ale nízkým stupněm růstu (výroba a prodej zajišťuje finance pro ostatní)
• „otazníky“ jsou výrobky s malým podílem na trhu, ale mají rostoucí tendenci (vysoké finanční prostředky a riziko)
• „psi“ jsou výrobky s nízkým podílem na trhu, trh je neperspektivní a výroba je ztrátová )utlumení či ukončení výroby)
Strategie
– získat větší podíl na trhu pro své výrobky ve skupině „hvězd“ a „otázníků“, výrobku „psů“ utlumit či zastavit a neplýtvat prostředky na „peněžní krávy“
– analýza BCG neposkytuje informace o nákladech a zisku a její pohled je jednostranný.