1. Nákladová strategie
1. podnik správně rozvrhne fixní a variabilní náklady
2. firma musí podrobně a pečlivě sledovat náklady a bere přitom v úvahu:
– vliv vědy a techniky (nákup modernějšího výrobního zařízení)
– dokonalejší strojní zařízení, ale dražší (odraz)
– zdokonalit organizaci práce (ztrátové časy)
– zavedení nového výrobků, čímž lépe využíváme výrobní zařízení
– můžeme hledat řešení ve spolupráci s jinou firmou (kooperace)
– hledat úspory v oblasti režijních mezd pracovníků
– snažit se při zahájení nové výroby zvýšit kapacitu až na 60 %
3. sledování variabilních nákladů a jejich max. snižování:
– snižování spotřeby surovin
– snižování energetické náročnosti výroby
– hledat levnější způsoby výroby (technologie)
– využití výhodných slev (rabat) při opakovaném, nadměrném odběru
– specializace
– standardizace (péče o jakost zahrnující technickou normalizaci, státní zkušebnictví, metrologii)
– unifikace (sjednocení)
– typizace (sjednocení nejdůležitějších znaků, např. výška)
– snižování pohyblivých složek mezd (přesčasy)