Nabídka, poptávka a vlivy, které – je ovlivňují
– trh = místo, kde se střetává nabídka a poptávka a vytvářejí se ceny zboží a služeb
– nabídka = množství jednotlivých druhů zboží, které jsou prodávající ochotni za určitou cenu prodat
a) nabídka individuální – přestavuje nabídku a jednoho výrobce nebo 1. firmy
b) nabídka tržní – součet všech individuálních nabídek na určitém trhu – čím je cena určitého zboží nebo služby na trhu vyšší, tím více výrobců přichází na trh a chce prodávat své zboží – nabídka vzroste – je-li cena zboží nízká, výrobci nemají zájem prodávat své zboží – nabídka klesá
– nabídková křivka /SUPLY/-S
Faktory které ovlivňují nabídku:
1. náklady – mohou se měnit např. pod vlivem techniky a změn technologických postupů, které pomáhají zlevnit výrobu, nebo ceny vstupů – pokles nákladů umožňuje se stejnými zdroji vyrobit větší množství výrobků a zvýšit nabízené množství zboží