2. ceny alternativních výrobků substitutů
– výrobce oblečení může při změně módy pokles množství vyráběných kalhot kompenzovat zvýšením výroby šatů
3. změny výrobních podmínek – vliv počasí na pěstování obilí, sezónnost produkce, při změně předpisů na povinné bezpečnostní vybavení sut může nabídka vzrůst
4. organizace trhu – odstranění dovozních cel zvyšuje nabídku zahraničních výrobců a naopak může snížit nabídku domácích výrobců
– poptávka = množství jednotlivých druhů zboží, které jsou kupující ochotni koupit při určité ceně
– čím je cena vyšší, tím více budeme o koupi výrobku uvažovat a naše poptávka bude asi menší – poptávka klesá
– čím bude cena nižší, tím více si budeme daného zboží moci koupit – poptávka stoupá
– druhy poptávky
a) agregátní = celková suma všech zamýšlených koupí
b) individuální – poptávka jediného kupujícího
c) dílčí – poptávka po jednom určitém výrobku