6.2.1 Segmentace trhu práce
Trh práce je ve skutečnosti segmentován, tzn. rozdělen na celou řadu dílčích trhů, které jsou do značné míry navzájem nekonkurenční ve smyslu substituce jedné práce prací jinou . Každý dílčí trh má svou S, D a P (cenu).
– profesní segmentace (pro příslušníka jednoho povolání je obtížné a nákladné vstupovat na trh povolání jiných, specializovaný člověk se stává součásti určitého dílčího trhu práce a je vystaven vlivu S a D po příslušné kvalifikaci a jeho W rostou nebo klesají v závislosti na vývoji v tomto segmentu celkového trhu práce).
– segmentace po linii jednotlivých odvětví (oddělený trh práce výrobců aut, obilí, PC, hraček, …)
– geografická segmentace
6.2.2 Vláda a trh práce
Ovlivňuje trh práce mnoha způsoby: je zaměstnavatelem (armáda, policie, zdravotnictví, …), zdaňuje prac.příjmy, sociální platby, vydává zákony, upravuje vztahy mezi zaměstnanci a zaměstnavateli, …
Zaručená minimální mzda a některé její důsledky
Brání tomu, aby v některých segmentech trhu práce neklesly pod určitou úroveň.