III. Analýza a marketingový plán
Silné stránky : – využití vlastní nemovitosti k podnikání
– dosažené vzdělání a 15-ti letá praxe v tomto oboru
– autorizovaný prodej
Slabé stránky : – nedostatek finančních prostředků na nákup brousících a optických
přístrojů
– nedostatek kvalifikovaných zaměstnanců v daném oboru
Příležitosti : – možnost získání dalších nebytových prostor v novém nákupním centru
Hypernova a zřízení zde prodejny, především s dražším a kvalitnějším zbožím
– možnost sepsat smlouvy s dalšími zdravotními pojišťovnami a přijímat
očními lékaři vystavené poukazy na brýle
– usilovat o možnost zřízení prodejny přímo v některé z nemocnic
– uzavřít s některým očním lékařem smlouvu a rozřířit přímo na prodejně
službu – poradenství a konzultace ohledně kontaktních čoček, které
musí předepisovat vždy lékař /pro začátek 1x týdně odpoledne/
Hrozby : – konkurence z okolí
– konkurence velkých společností
– blízkost hranic s Polskem – podstatně nižší ceny
Vyhodnocení analýzy : – dostatečná reklama – propagace firmy
– stanovení strategie a jejího uplatnění u jednotlivých služeb a
zboží
– další vzdělávání pracovníků
– flexibilita
– předvídání změn – požadavků u zákazníků