Je nutné vždy analyzovat všechny zdroje …
Je nutné vždy analyzovat všechny zdroje příležitostí, vést zásobník nových nápadů – inovačních příležitostí. Záleží na vrcholovém vedení podniku, jak stanoví strategické cíle a jak je dokáže promítnout do řízení vývoje. Všechny nové nápady musí být včas kvalifikovaně posouzeny. Cílem posouzení je výběr těch nápadů, o které má podnik zájem.
121. Vysvětlete strukturu obsahu rozboru efektivnosti podnikatelského projektu.
Struktura obsahu rozboru efektivnosti projektu před jeho zařazením do plánu, v průběhu řešení, po vyřešení a v průběhu realizace výsledků by měla být stejná. Pro nejsložitější projekt, který vede k výrobě nového výrobku ve změněných výrobních podmínkách lze doporučit následující osnovu rozboru efektivnosti projektu: 1. vymezení projektu – současný stav problematiky, zdůvodnění projektu, vymezení segmentů trhu pro nový výrobek, určení mktg strategie pro nový výrobek, hlavní cílů projektu, 2. cíle efektivnosti a jejich plnění, výhody a nevýhody variant řešení – podle skupin kritérií efektivnosti (všechny skupiny kritérií efektivnosti je nutné důsledně uplatňovat)- a) kritéria konkurenční schopnosti růstem užitnosti výrobku, b) kritéria času, c) kritéria kvantitativní stránky uspokojování poptávky, d) kritéria realizovatelnosti uspokojování potřeb zákazníků z hlediska existence šampióna pro řízení projektu a z hlediska materiálních zdrojů a zdrojů pracovníků,