c) Utváření trhu, cesty prodeje, cena, reklama
c) Utváření trhu, cesty prodeje, cena, reklama – podnikatel využil zkušeností ze zaměstnání v soukromé stavební firmě ( 12 let praxe) při hledání zákazníka. Nabídnul své služby formou inzerce a i osobně nejbližšímu okolí. Prezentoval své služby prostřednictvím nabídkových katalogů. Tyto umístil na frekventovaných místech. Upozornil na výhody, které nová technologie skýtá oproti klasické výstavbě hlavně v cenové oblasti.
Koeficient rizika 0,5 (vysoké riziko).
d) Udržování trhu – zaměstnal instalatéra a tesaře a tím rozšířit nabídku svých služeb. Navázal kontakt s firmami jiné specializace a využil jejich služby při realizaci zakázek. Podnikatel tak nabídnul komplexnější rozsah služeb.
Koeficient rizika 0,7 (rizikové).
e) Zakladatelský rozpočet – podnikatel využil pro podnikání vlastní dílnu a vlastní skladovací prostory na vlastním pozemku v hodnotě 90.000,- korun. Budova byla odhadcem oceněná na 600.000,- korun. Vlastní kapitál podnikatele – peníze v hotovosti (úspory) 300.000,- korun. Stavební stroje, nářadí a zařízení potřebné k provozování živnosti představuje hodnotu 400.000,- korun podle předběžného odhadu.
Koeficient rizika 0,8 (málo rizikové).
Přepočtený koeficient rizik – celkem: 0,6 = 60%. Předpokládaný neúspěch projektu je 60%.