Mezi faktory ovlivňující nabídku patří:
• Změny cen vstupů do výroby
• Změny cen ostatních výrobků
• Počasí
• Módnost atp.
Poptávka – Souhrn všech zamýšlených koupí na trhu nazýváme
agregátní poptávkou. Je určena objemem výrobků, které si chtějí zákazníci koupit a cenami, které jsou ochotni za tyto výrobky zaplatit.
Individuální poptávka je poptávka jediného kupujícího nebo také poptávka po produkci jediného výrobce.
Tržní (dílčí) poptávkou rozumíme poptávku všech kupujících po jednom výrobku.
Mezi faktory ovlivňující poptávku patří:
• Změny v důchodech spotřebitelů
• Zdražení nebo zlevnění substitutů
• Zdražení nebo zlevnění komplementů
• Sezónnost prodeje
• Módnost výrobku atp.
Funkce trhu – trh není samoúčelný, má své vymezené funkce, které spočívají v hledání odpovědí na otázky:
• Co vyrábět?
• Jak Vyrábět?
• Pro koho vyrábět?