analýza řetězce
– analýza řetězce je klíčovou pro hledání vnitřních silných a slabých stránek
– každá funkce podniku má vliv na konečný výsledek činnosti podniku
– každá funkční oblast musí být řešena tak, aby tvořila hodnotu pro zákazníky, což bude znamenat konkurenční výhodu v celém podniku
– podniky, které mají decentralizaci řízení, tak je pro ně přijetí strategie velmi důležité
– plán se stává jakousi formou komunikace cílů společnosti a formou směřování snah jednotlivců k naplnění firemní strategie
– tento proces se skládá ze 4 fází, které jsou realizovány na 3 úrovních:
1) hodnocení výkonnosti podniku ve vazbě na cíle
2) posuzování vzniklých rozdílů s ohledem na podmínky okolí
3) posuzování rozdílů s ohledem na vnitřní předpoklady
4) identifikace budoucích cílů s ohledem na identifikovatelné odchylky při zvážení vnitřních odchylek
5) zpracování plánů činnosti k dosažení stanovených cílů
6) identifikace zdrojů nezbytných pro realizaci plánů
7) agregace potřeb funkčních oblastí do potřeb jednotlivých podnikových jednotek
8) vlastní alokace zdrojů jednotlivým podnikovým jednotkám
9) rozdělení přiřazených zdrojů funkčním oblastem