Faktory které ovlivňují stoupající tvar nabídkové křivky: (cenové důvody)
1. Výrobci při zvýšení ceny sledovaného výrobků zvýší jeho podíl a sníží podíl jiných výrobků.
2. Do odvětví stupují noví výrobci, kteří mají vyšší náklady a při nižší ceně nemohli daný výrobek vyrábět
Další faktory ovlivňující nabídku: (necenové důvody, tj. cena je stabilní)
1. Náklady výroby na jednotku produkce v závislosti na:
Ceny výrobních faktorů použitých k výrobě – ceny vstupů
– dražší nebo levnější suroviny, mzdy
– jedna z nejvýznamnějších veličin ovlivňující nabídku, neboť jde o náklady výroby daného produktu
– zvýšení ceny výrobních faktorů (kapitál, práce, …) povede ke snížení nabídky daného produktu a naopak
Technologie výroby
– technický pokrok zlevňuje výrobu a zvyšuje nabídku daného produktu