133. Charakterizujte vývoj názorů na obsah nákupu.
Následující etapy: 1. nákup se chápal jako zajišťování a tvorba zásob surovin, materiálů, vstupujících do výrobního procesu, 2. do nákupu byl zahrnut nejen nákup a skladování surovin a materiálu, ale také nakupovaných výrobků, provozních látek a materiálové a výrobkové toky od dodavatelů až ke spotřebitelům ve výrobě, 3. logistická koncepce nákupu dále rozšířila obsah nákupu, vyplynul z ní aktuální požadavek komplexního řízení materiálových a výrobkových toků od dodavatelů do podniku, dále jednotlivými vnitropodnikovými zpracovatelskými útvary a konečně z podniku k zákazníkům na trhu, 4. marketingové pojetí nákupu rozšířilo obsah nákupu především o tvorbu a uskutečňování nákupní strategie, zahrnující průzkum dodavatelského trhu, systematickou podporu dodavatelů, využívání mezinárodních zdrojů, odhalování nákladových a výkonových potenciálů dodavatelských trhů, analytické, predikční, rozhodovací a tvůrčí projekční činnosti, které formulují cíle, určují optimální nástroje pro jejich realizaci a požadavky na zdroje.5. rozšíření obsahu nákupu zatím uzavřela koncepce integrovaného materiálového hospodářství, která klade důraz jak na silné vazby mezi nákupem a ostatními významnými dílčími úkoly podniku, tak i na vazby mezi jednotlivými úkoly nákupu, součástí nákupu je také likvidace zastaralých materiálů a výrobků a někdy i nebezpečných odpadů.