Charakteristika maloobchodu
(Úkoly maloobchodu, maloobchodní síť, typy maloobchodních jednotek, maloobchodní řetězce)
Základní úkol Maloobchodu:
Jsou všechny činnosti spojené s prodejem zboží a poskytování služeb konečnému spotřebiteli pro jeho osobní potřebu. Spotřebitelem bývá obyvatelstvo. Nakupují zboží buď od výrobce nebo od velkoobchodu na základě objednávek.
Zahrnujeme zde i přímý marketing, při kterém se prodej uskutečňuje mimo prodejní prostory maloobchodu
– Při tvorbě prodejní strategie musí zvažovat všechny části tzv. maloobchodního mixu.
Maloobchodní mix
– je tvořen umístěním prodejny, jejím dispozičním řešením a vybavením, personálem prodejny, cenovou hladinou, prodávaným sortimentem a rozsahem služeb
a) umístění prodejny – je jedním ze základních rozhodnutí (zákazníci z blízkého okolí, sortiment zboží každodenní spotřeby, výjimka je zboží speciální a zvláštní – zákazník je nekupuje často a je ochoten za nimi cestovat)