„krize podniku je takové …
„krize podniku je takové časové období života podniku, kdy v delším časovém období dochází k výraznému poklesu tržeb, likvidity společnosti, výkonnostního potenciálu společnosti, což může vést k ohrožení existence v případě, kdy tento vývoj nebude pozastaven nebo nebude řešen“
Příčiny krize
Nejčastější:
36% – nákladová struktura – moc vysoké náklady
25% – chybná rozhodnutí při rozvoji podniku
23% – slabá místa v portfoliu výrobků a služeb
– dle nejnovějších studií podniků, které prošly krizí jako prostředek řešení je v 97% propouštění zaměstnanců = to není dobře. 80% podniků začíná řešit krizi až v době problémů s likviditou a solventností
– rozhodujícím činitelem při řešení je vrcholový management
skrytá aktiva = nástroj, způsob jak předcházet a řešit krize = skryté rezervy v podniku, ale i mimo něj
nehmotná aktiva = odhalení rezerv v oblasti informací, technologií, banch marketing(srovnání firem na trhu)