Maloobchodní síť
Tvoří ji maloobchodní prodejny = místo uskutečnění prodeje, jednotky jsou rozmístěny na určitém omezeném prostoru = Síť maloobchodních prodejen, jejich počet přestavuje hustotu maloobchodní sítě.
Maloobchodní jednotky
1) stacionární – prodejny pevně spojeny se zemí, spotřebitel si musí docházet za obchodníkem
2) polostacionární – po určité době se může taková jednotka přesunout, spotřebitel si musí docházet za obchodníkem
3) doplňující – nemají pevný základ – občerstvení na peronech, co nejvíce se přiblížit k spotřebiteli
Formy prodeje
1. obslužný – klasický, typický způsob dříve hodně využívaný v malých prodejnách i u zboží, které se porcuje
Výhoda: nekrade se
Nevýhoda: přenesení špíny z peněz na zboží, neobslouží se hodně zákazníků, dlouhá doba obsluhy, omezenost