Marketingová strategie je obvykle …
Marketingová strategie je obvykle zpracovávána pro jednotlivé cílové segmenty trhu v následujícím členění:
– marketingové cíle
– strategie získávání jména a prosazování
– strategie výrobková
– strategie cenová
– strategie distribuční
– strategie komunikační
Plánování marketingu pak obvykle probíhá pro každou výrobkovou skupinu a zahrnuje:
– vymezení cílových trhů, segmentů trhu, zákazníků, jednotlivých teritorií
– plán prodeje v naturálních jednotkách
– plán prodeje v peněžních jednotkách
– plánovaný tržní podíl
– plán marketingového mixu pro jednotlivé cílové trhu
– plánovaný sortiment, provedení a modifikace výrobků a služeb
– plánovanou cenu, způsoby modifikace ceny a platební podmínky
– plánované typy a články distribučních cest, dodací podmínky a pravidla prodeje
– plánované akce marketingové komunikace, jejich koncepce, organizační, technické a personální zajištění a rozpočet nákladů na ně
– plán akcí marketingového výzkumu a zdokonalování marketingového informačního systému