• maximalizace zisku –
• maximalizace zisku – firmy tento cíl sledují, ale neuvádějí ve zprávách (x ztráta goodwill u zákazníka)
– uplatňovat dlouhodobě, přijmout i krátkodobé ztráty (jinak příliš velký zisk vstup nové fy do odvětví,
veřejné mínění nebo vládní zásahy snížení ceny) – maximalizovat zisk při takové produkci, kdy je největší
rozdíl mezi příjmy (výnosy) a N MR = MC
– stupňování zisku s ohledem k ostatním částem marketingového programu, např. v obchodních domech žádané
zboží prodáváno s nižším ziskem nebo se ztrátou, ale právě tyto ceny způsobí příliv kupujících a nepřímo působí na ceny ostatního zboží
2. Územní cenová politika
– otázka dodacích podmínek a hlavně otázka dopravného, resp. otázka dopravních N a dalších N spojených s dodávkami zboží
– náklady mohou nést prodávající, kupující n. se mohou o N dělit