– zkoumání pravděpodobné reakce konkurence …
– zkoumání pravděpodobné reakce konkurence na cenu výrobku po uvedení na trh konkurence, které může ohrozit, a proto firma musí vzít její cenu v úvahu – výrobce podobného výrobku a zastupitelných výrobků (= tradiční i zdánlivě odlišné výrobky – např. při nové oceli v úvahu cenu hliníku a umělých hmot jako zastupitelných materiálů pro ocel)
• udržení nebo zlepšení podílu na trhu – firma může získávat stanovený zisk, ale její podíl na trhu se může snížit současně by měl být stanoven podílu na trhu (moc velký podílu – zásah státu do cenové politiky fy), porovnání plánovaného a skutečně dosaženého podílu na trhu
– je snazší rozšiřovat menší než udržovat velký podíl na trhu
stanovení podílu ovlivní i volbu metody stanovení ceny, možno použít také necenovou soutěž, tj. propagaci a další složky marketingové komunikace (reklama -forma placené náborové činnosti, která má za úkol vzbudit zájem zákazníka o určité myšlenky, výrobky nebo služby a přesvědčit ho o koupi osobní nabídka zboží, podpora prodeje – nákupní kupóny, poskytování slev, mimořádných rabatů, bezplatných vzorků, veletrhy …, publicita – bezúplatně, s využitím všech dosažitelných médií zapůsobit na potenciálního zákazníka a tak dosáhnout zvýšení odbytu).