Operativní řízení nákupního procesu
1. podrobná aktualizovaná predikce potřeb podle jednotlivých vnitropodnikových spotřebitelů a dodavatelů
2. rozhodování o podmínkách dodávek a jejich vyjádření v předložené objednávce
3. projednání kontraktu s dodavatelem dle platných právních norem
4. komunikace s dodavatelem a vnitropodnikovými spotřebiteli v mezidobí od potvrzení smlouvy do realizace dodávky
Obsahem vlastního operativního řízení nákupu, jehož součástí je i řízení zásob, jsou zejména tyto aktivity:
– příprava a vybavení objednávek včetně rozhodnutí o dodavateli a o podmínkách dodávek
– evidence objednávek včetně evidence komunikačních aktivit vedených s dodavatelem a včetně záznamů o jejich plnění
– systematické sledování objednávek a uskutečňování příslušných komunikačních aktivit v případě ohrožení či nezbytných změn v náležitostech objednávky
– zajištění přejímky a uskladnění včetně patřičného informačního ošetření
– zajištění evidence vratných obalů a ekologicky nezávadná a efektivní likvidace nevratných obalů
– kontrola a likvidace faktur včetně následného zabezpečení souhlasu s úhradou