Podnikatelský plán
Základním dokumentem plánování, který pro určitý časový horizont rozpracovává představy podniku o jeho budoucnosti, o účelu podnikání, zdrojích a očekávaných výsledcích, je podnikatelský plán. Podnikatelský plán je výrazem podnikatelské strategické volby. Definuje a kvantifikuje podnikatelské cíle a prostředky k jejich dosažení, představuje implementaci strategie.
2 úlohy:
1) úloha externí – podnikatelský plán vystupuje jako nástroj komunikace s vnějším prostředím, především potencionálními investory či věřiteli
2) úloha interní – kdy plní úlohu nástroje plánování, resp. řízení podniku
Obsah podnikatelského plánu:
A. Shrnutí a základní východiska
– název podniku, jeho historie, závažné informace o činnosti od jeho založení
– poslání podniku a základní cíle, kterých má být s ohledem na poslání dosaženo
– základní charakteristika výrobků, které jsou předmětem výrobního programu
– stručná charakteristika finanční situace podniku