Podstata Marketingu
(marketingová koncepce firmy, trh a jeho segmentace, marketingový výzkum, tržní cílení a umístění)
Marketing je proces řízení, jehož výsledkem je poznání, předvídání, ovlivňování a v konečné fázi uspokojení potřeb a přání zákazníka efektivním a výhodným způsobem zajišťujícím splnění cílů organizace.
Základní podnikatelské koncepce
1. Výrobní
– vznikla před průmyslovou revolucí
– jde o snižování nákladů na jednotku výroby a tím i ke snižování cen výrobků = chudší část obyvatelstva tak měla přístup k výrobkům, které jim dříve nebyly přístupné
– charakteristická je hromadná pásová výroba, centralistický způsob řízení podniku, technický pokrok
– dochází ke zvyšování produktivity práce (Baťa, Ford)
2. Výrobková
– vznik po 2. s. válce
– výroba vysoce kvalitních výrobků a jejich postupné zdokonalování = výrobky byly přístupné pouze pro určitou skupinu lidí
– výrobce je až příliš zamilován do svého výrobku a nevnímá co se na trhu děje a jaká jsou přání a potřeby zákazníků