Samotná nepravdivost reklamy
Samotná nepravdivost reklamy nestačí k naplnění skutkové podstaty klamavé reklamy, jestliže zároveň není dána i její způsobilost k klamání. Proto je u nás i v ostatních evropských právních řádech obvykle přípustná tzv. reklama superlativní. Ta obsahuje nejčastěji přehnaná, nadnesená tvrzení, často i nepravdivá. Právě proto, že přehnanost tvrzení této reklamy je zcela zřejmá, nemá způsobilost vyvolat klamnou představu.
Klamavé označení výrobků a služeb
Je to takové označení, jež může vyvolat klamnou představu o původu (místu, výrobci), a to i použitím doložky ty, druh, imitace. Je tímto zákazem chráněn současně údaj o provencienci zboží a také ochranné označení podle průmyslového práva, např. ochranná známka.
Za klamavé označení může být postihován nejen výrobce, ale i obchodní firma.
Velmi častým případem je umísťování klamavých údajů jednak
• Na výrobcích
• V obchodní korespondenci
• Nabídkových katalozích