Zdroje:
1. Interní – nachází se přímo v podniku, jsou nejlevnějšími a nejdostupnějšími informacemi, využití je široké, možnost ověřitelnosti;
2. Externí – zde patří statistické ročenky, přehledy vydané vládou, zahrnují informace o demografii, ekonomice aj.
Primární údaje – údaje, které jsou náročně získávány výzkumem přímo v terénu, jsou soustřeďovány, analyzovány a využívány na základě potřeb podn. Marketingu
Metody výzkumu:
1. pozorování – výzkumník zaznamenává skutečné chování a jednání zákazníka, osobně nebo pomocí elektr. přístrojů
2. průzkum – výzkumník je v přímém kontaktu s nositelem informací prostřednictvím dotazníků (stanovíme jasné cíle, kterých chceme dosáhnout) – např. formou pohovoru – výzkumník hovoří přímo se zákazníkem, dále telefonicky (výhodou je rychlost) nebo poštou s nabídkou výrobku (malá návratnost dotazníků)
3. experiment – je nejčastěji využíván ke studiu kauzálních vztahů mezi proměnnými (terén – výhodnější, přirozené reakce;laboratoř)
• analýza údajů – po nepotřebném shromáždění informací se provádí zpracování informací (stat. Veličiny, hodnoty …), analýza odpověď na praktické otázky
• závěry – celková úspěšnost výzkumu záleží na předložení podstatných, přesných a nezmatených informací.