b) vysokých cen –
b) vysokých cen – známé značky, dlouhá tradice->kvalita
c) nízkých cen – hlavní činností je prodat co nejvíce zboží
d) vyrovnávacích cen – vysoce ziskové výrobky ve fázi zralosti
– ztrátové výrobky v útlumu
e) psychologických cen – cena končí na 9 (máme pocit, že je levnější)
– cena končí na 0 (drahé, luxusní zboží)
– cena na haléře (nešidí nás)
– akce, množstevní slevy
– diskriminační stanovení ceny = zvýhodňování někoho
Place
– zboží se musí vhodným způsobem dostat ke spotřebiteli a je důležité, aby se k němu dostalo ve stanovené době a s co nejnižšími náklady
– procesy spjaté s pohybem zboží od výrobce ke spotřebiteli:
– články odbytové cesty – jednotliví účastníci, kteří zajišťují
prodej výrobků spotřebiteli
– zajištění fyzického pohybu zboží – skladování, přeprava
– procesy jsou podřízeny požadavkům trhu
– zahrnují rozmístění výrobních jednotek, rozmístění skladů, organizaci zásobování, balení, vyřizování objednávek, dopravu