– pro řízení jednotlivých výrobních útvarů nestačí, …
– pro řízení jednotlivých výrobních útvarů nestačí, proto jsou úkoly ročního plánu výroby rozepisovány na kratší období (čtvrtletí, měsíce, dny), přitom se stanovené úkoly postupně konkretizují, až se nakonec promění ve zcela konkrétní úkoly, které se mají na jednotlivých výrobních pracovištích v určitý den plnit
= operativní plány
– plánování výroby vychází z plánu prodeje, který má odpovídat požadavkům zákazníka, využitelným kapacitám podniku, počtu pracovníků
Marketing, Odbytová činnost podniku
PODNIKATELSKÁ FILOZOFIE:
– vede k vymezení cílů podniku
– představuje základní přístup vedení podniku k okolí a k vlastnímu způsobu řízení ze souhrnu podnikatelských zásad, které ovlivňují jednání podnikatele.
– zásady: 1) Cesta k dosažení zisku
2) Vztah podniku k okolí
3) Způsob řízení podniku
4) Typ organizace podmiňující způsob řízení
5) Vztah k trhu a ke konkurenci
– rozeznáváme 5 podnikatelských koncepcí – vyjadřují, jak může podnik co nejefektivněji dosahovat na trhu cílů, které si stanovil