Promotion
– jakákoliv forma komunikace formování, přesvědčování nebo ovlivňování dnešních nebo budoucích zákazníků
– cíl: prodat výrobek co nejvýhodněji a v co největším množství
– složky promotion: a) reklama
b) podpora prodeje
c) osobní prodej
d) Public relations
Reklama:
– placená činnost, která má za úkol vzbudit zájem zákazníka o určité výrobky nebo služby a přesvědči ho o jejich užitečnosti
– měla by být pravdivá, věcná a efektivní
– funkce: a) přímá – upozornění na výrobek
b) nepřímá – za odměnu získat nového zákazníka
– prostředky: reklamní dárky, katalogy, TV, letáky, plakáty, prospekty …
– reklamní činnost má tyto fáze: a) vytyčení cíle
b) plánování reklamy
c) provedení reklamy
d) kontrola
– předmět reklamy: a) výrobek
b) firma nebo organizace
c) smíšená – nejefektivnější (podnik i výrobek)