Segmentace trhu
M se zaměřuje na zákazníka u každého produktu je nutno předem správně stanovit, pro jakou skupinu zákazníků je určen,
protože každý druh zboží nebo služby poptává jen určitá skupina zákazníků a ostatní lidé jej vůbec nepotřebují.
Metody reklamy se potom musí tomuto segmentu přizpůsobit – reklama musí ovlivnit kupní chování právě této skupiny zákazníků.
Ta část spotřebitelů (= trhu), pro které je daný produkt určen, se nazývá tržní segment.
Segmentace trhu může probíhat podle mnoha kritérií, např:
PRODUKT TRŽNÍ SEGMENT
krém proti akne dívky a chlapci od 10 – 20 let
šampon proti plešatění muži od 20 let, kterým padají vlasy
auto za 5.000.000,- vysoce příjmová skupina, zejména muži
lék Geriavit (zlepšuje kondici nad 60 let) muži i ženy v důchodovém věku
výpravná publikace o EU muži i ženy s vyšším vzděláním a se středními a vyššími příjmy a se zájmem
o danou problematiku (určitě velice úzký segment)